Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego

Jak się studiuje na W-2

Trwałość i solidność

Jak zaprojektować most, lotnisko, ulicę czy autostradę, by wytrzymały jak najdłużej? Jak sprawić, by służyły ludziom nie dziesiątki a setki lat? Czy rozwiązywanie skomplikowanych projektów musi być nieciekawe? Odpowiedzi na te pytania student Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego uzyskuje bez problemu. Dzieje się tak, ponieważ całe studia to jedna, duża przygoda, podporządkowana tego rodzaju zagadnieniom. Wszechstronna współpraca i zaangażowanie pracowników naukowych w projekty związane z rozwojem regionu i kraju, to wynik ich dużych kompetencji i fachowości. Zdobywanie i szlifowanie umiejętności pod takim okiem może być jedynie przyjemnością. Nie należy zapominać jednak o własnym zaangażowaniu.

W parze z przyjemnością idzie duży wysiłek i praca. Ale opłacalny. Czego dowodem ciągłe zainteresowanie pracodawców krajowych i zagranicznych studentami i absolwentami wydziału.

Wiele możliwości

Po wejściu do Unii Europejskiej i otwarciu rynku pracy, specjaliści z zakresu budownictwa, to jedni z najbardziej poszukiwanych przez przyszłych pracodawców. Nie tylko zagranicznych. Duże środki pieniężne z Unii, które w ostatnich latach zasilają budżet naszego kraju, w przeważającej mierze przeznaczone są na poprawę infrastruktury, a tym samym jakości życia. Ktoś musi jednak kierować realizacją konkretnych projektów budowlanych czy też pilnować poszczególne etapy prac. Dlatego warto dołączyć do grona studentów i absolwentów wydziału, doskonale przygotowanych do podjęcia tego rodzaju wezwań.

Od teorii do praktyki

Wielość i atrakcyjność specjalności, jakie oferuje Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego, w znacznej mierze opiera się na elastyczności programu nauczania i doskonale wyposażonej bazie naukowo-dydaktycznej, już podczas studiów można zobaczyć i podejrzeć, jak pracują najwięksi fachowcy w dziedzinie szeroko pojętego budownictwa. W specjalistycznych laboratoriach badawczych oraz największym laboratorium akredytowanym w Politechnice Wrocławskiej, wykonywane są ekspertyzy na potrzeby gospodarki. Tutaj między innymi dokonuje się oceny stanu technicznego i bezpieczeństwa istniejącego mostu, zabytku czy budynku mieszkalnego, bada wytrzymałość płytek podłogowych na wysokie temperatury czy mróz, opracowuje wytyczne projektowania mieszanek mineralno-asfaltowych, by były odporne na tworzące się często na naszych drogach koleiny czy pęknięcia. To nasi naukowcy sprawują nadzór naukowy między innymi przy projektowaniu tunelu pod Wisłą w Warszawie czy projektowaniu i budowie mostów w Płocku i Gdańsku.

Zajęcia dydaktyczne dopełniają wiedzę teoretyczną. Płace budowy to niezwykle interesujący i inspirujący teren. Tutaj podczas praktyk i staży studenci, pod opieką profesjonalistów, przyglądają się prowadzonym robotom. Często również podejmują się wykonania konkretnego zadania.
Politechnika Wrocławska © 2024