Ogłoszenia
UWAGA STUDENCI !!
Uprzejmie informuję, że w związku z rozliczeniem druków ścisłego zarachowania w okresie od 5 grudnia 2024 r. do 12 stycznia 2025 r nie będzie możliwości zamówienia nowych legitymacji. Do 10 grudnia jest możliwość przedłużenia i odebrania legitymacji wcześniej zamówionych.
/zamiast legitymacji można otrzymać zaświadczenie/.
Przepraszamy.
Anna Domańska
Kierownik Administracji
Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego
Politechniki Wrocławskiej
Wnioski o uznanie osiągnięcia efektów uczenia się na poczet realizacji programu studiów na podstawie pracy w kole naukowym
Prorektor ds. Kształcenia wyjątkowo w tym semestrze przedłużył do dnia 15.11.2024 termin składania wniosków o uznanie osiągnięcia efektów uczenia się na poczet realizacji programu studiów na podstawie m.in. pracy w kole naukowym, zgodnie z §15 ust. 6 Regulaminu Studiów na Politechnice Wrocławskiej.
Zainteresowany student powinien najpierw wstępnie uzgodnić taką możliwość z opiekunem koła naukowego, następnie zwrócić się mailowo w terminie do 11.11.2024 do Prodziekana ds. Kształcenia o wskazanie nauczyciela akademickiego do potwierdzenia, że zadeklarowana aktywność po dalszej weryfikacji umożliwi uznanie efektów uczenia się dla wnioskowanego przedmiotu. Jest to niezbędne do wypełnienia wniosku w wymaganym przez procedurę zakresie. Wnioski wypełnione zgodnie z procedurą należy złożyć do dnia 15.11.2024 do godz. 10-tej w dziekanacie studenckim pok. 04 bud. C7.
UWAGA STUDENCI STUDIÓW STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH I i II STOPNIA
Opłaty za kursy powtórkowe zostały naliczone.
Przypominamy, że termin wniesienia opłat za kursy powtórkowe to 14 dni od daty naliczenia
Mgr Anna Domańska
Kierownik Administracji
Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego
Studentko/Studencie,
w ramach studiów w Politechnice Wrocławskiej nadany został numer albumu, który będzie głównym numerem identyfikacyjnym podczas studiów. Znaleźć go można w systemie IRK w formularzach osobowych w zakładce wykształcenie (https://irk.usos.pwr.edu.pl/pl/profile/dataset/education/) w polu Numer albumu. Numer jest w postaci sześciu cyfr.
Kolejne kroki, które należy wykonać znając swój numer albumu to:
Aktywować studencką skrzynkę pocztową. Adres email jest w postaci: numer_albumu@student.pwr.edu.pl. Szczegółową informację jak aktywować studencką pocztę można znaleźć pod adresem https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/pierwsze-logowanie . W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+poczta@pwr.edu.pl.
Aby logować się do systemów informatycznych niezbędne jest poznanie swojego unikatowego loginu do systemów informatycznych oraz ustawić indywidualne hasło dostępu. Posiadając aktywną studencką skrzynkę pocztową można przystąpić do aktywacji indywidualnego konta. Instrukcję jak tego dokonać znajdą Państwo pod adresem https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe/reset-lub-pierwsze-ustawienie-hasla. W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+ad@pwr.edu.pl.
Operację tę będzie można wykonać od 8 sierpnia 2024.
Posiadane login i hasło ustawione w poprzednim kroku umożliwia zalogowanie się do systemu USOS pod adresem https://web.usos.pwr.edu.pl. W systemie tym, w pierwszej kolejności od 12 do 14 sierpnia 2024, będzie możliwość złożenia wniosku o miejsce w Domu Studenckim (zakładka Dla Wszystkich, a następnie Wnioski). Szczegółowe informacje dotyczące aplikowania o miejsce w Domu Studenckim znajdują się na stronie Działu Pomocy dla Studentów i Doktorantów https://dps.pwr.edu.pl/domy-studenckie
RATY ZA SEMESTR STUDIÓW NIESTACJONARNYCH
Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym Rektora nr 100/2023 z dnia 11 października 2023 r.-
opłatę za kształcenie na studiach niestacjonarnych można wnieść 2 w ratach:
w semestrze zimowym: | I rata do 15 października , II rata do 15 grudnia, |
w semestrze letnim: | I rata do 15 marca, II rata do 15 maja; |
Podanie w oryginale dotyczące rozłożenia płatności za semestr na 2 raty należy dostarczyć do dziekanatu w terminach:
w sem. zimowym do 7.10
w sem. letnim do 7.03
– przesłane skany na maila nie zostaną rozpatrzone!
- w załączeniu wzór podania do wypełnienia i podpisu
W PODANIU NALEŻY UZUPEŁNIĆ KONIECZNIE UZASADNIENIE
UWAGA: KURSY POWTÓRKOWE NIE PODLEGAJĄ PŁATNOŚCI RATALNEJ – sprawa dotyczy tylko opłaty za semestr.
- Załącznik do pobrania (podanie dot. rat )
Anna Domańska
Kierownik Administracji
Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego
Pliki do pobrania
podanie_studenta_o_raty_2024_2025_1.rtf [ .rtf ] |
DATY ZJAZDÓW STUDENTÓW ZAOCZNYCH WBLiW
SEM. ZIMOWY 2024/2025
1) 12 - 13.10.2024
2) 19 - 20.10.2024
3) 26 - 27.10.2024
4) 16 - 17.11.2024
5) 23 - 24.11.2024
6) 07 - 08.12.2024
7) 14 - 15.12.2024
8) 11 - 12.01.2025
9) 18 - 19.01.2025
10) 25 - 26.01.2025
SESJA zimowa:
1 - 2.02.2025
8 - 9.02.2025
15 - 16.02.2025
UWAGA STUDENCI STUDIÓW NIESTACJONARNYCH I i II STOPNIA
Przypominamy, że termin wniesienia opłat za kursy powtórkowe to 14 dni od daty naliczenia (obecnie naliczania są trakcie). Poinformujemy Państwa odrębną wiadomością o możliwości realizacji przelewów za kursy powtórkowe.
Mgr Anna Domańska
Kierownik Administracji
Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego
Wpłaty za studia - numer rachunku studenta z systemu USOS
Przypominamy że wszelkie płatności za studia niestacjonarne należy realizować na swój indywidualny numer rachunku studenta z systemu USOS
Zarządzenie Wewnętrzne 57/2023 z dnia 23 czerwca 2023 r., w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów rozpoczynających się w roku akademickim 2023/2024
- dla Studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 2023/2024 (WYSOKOŚĆ OPŁAT POBIERANYCH OD OBYWATELI POLSKICH)
(Zał. do ZW 57/2023) (1)
- dla Studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 2023/2024 (WYSOKOŚĆ OPŁAT POBIERANYCH OD CUDZOZIEMCÓW)
(Zał. do ZW 57/2023) (2)
WARUNKI UDZIELANIA URLOPÓW ZDROWOTNYCH NA WYDZIALE BUDOWNICTWA LĄDOWEGO I WODNEGO
1) Urlop zdrowotny może być udzielony ze względu na stan zdrowia. W przypadku ciąży lub urodzenia dziecka przysługują odrębne urlopy dla studentki w ciąży oraz dla studenta będącego rodzicem.
2) Urlop zdrowotny udzielany jest na cały semestr (cykl dydaktyczny) w przypadku długotrwałej choroby, pobytu w szpitalu lub operacji połączonej z długotrwałą rekonwalescencją, na które łączny okres zwolnień lekarskich w danym semestrze (cyklu dydaktycznym) wynosi co najmniej 30 dni.
3) Zgodnie z Regulaminem Studiów Wyższych na Politechnice Wrocławskiej student, który chciałby otrzymać urlop zdrowotny, składa w Dziekanacie wniosek w formie pisemnej niezwłocznie po zaistnieniu przyczyny. Wniosek może być złożony w formie pisemnej w Dziekanacie lub za pomocą maila przesłanego na adres poczty internetowej Prodziekana ds. Dydaktyki. Do wniosku należy załączyć orzeczenie lekarza z Międzywojewódzkiej Komisji Lekarskiej w przychodni sportowo- lekarskiej przy ul. Paderewskiego 35 we Wrocławiu udzielone na formularzu, który stanowi załącznik do niniejszej procedury. W uzasadnionych przypadkach, po zapoznaniu się z sytuacją studenta oraz przedłożoną do wglądu dokumentacją lekarską, Prodziekan może odstąpić od wymogu złożenia takiego orzeczenia. Dotyczy to przypadków ciężkich i długotrwałych chorób, długotrwałej hospitalizacji, planowanej poważnej operacji połączonej z długotrwałą rekonwalescencją itp.
4) Dziekan udziela urlopu zdrowotnego wyłącznie na semestr (cykl dydaktyczny), w którym zaistniała przyczyna. Jeśli od dnia złożenia wniosku do końca danego semestru (cyklu dydaktycznego) pozostało mniej niż 30 dni, to urlop zdrowotny może nie zostać udzielony, jak również odmownie może zostać rozpatrzony wniosek o anulowanie zapisów na wskazane zajęcia (kursy). W takich przypadkach student samodzielnie usprawiedliwia nieobecności spowodowane chorobą u Prowadzących zajęcia na podstawie np. zaświadczeń czy zwolnień lekarskich.
5) Na wniosku o urlop zdrowotny należy wypisać zajęcia (kursy), o anulowanie których wnioskuje student. Po wydaniu decyzji o przyznaniu urlopu zdrowotnego nie będzie możliwe anulowanie dalszych zajęć, w szczególności zgłaszanych pod koniec semestru (cyklu dydaktycznego). Ponadto nie mogą zostać anulowane jakiekolwiek zajęcia, dla których została już wystawiona i zatwierdzona ocena w systemie teleinformatycznym.
6) Dopuszczalną liczbę godzin w wymiarze dziennym bądź tygodniowym do realizacji podczas urlopu zdrowotnego podaje na druku swojego orzeczenia lekarz z Międzywojewódzkiej Komisji Lekarskiej. Prodziekan udzielając urlopu zdrowotnego wykasowuje studenta z nadmiarowych zapisów, w pierwszej kolejności z zapisów na zajęcia (kursy) realizowane awansem oraz pierwsze realizacje. W przypadku braku informacji w orzeczeniu lekarskim o dopuszczalnej liczbie godzin zajęć do realizacji podczas urlopu zdrowotnego studentowi zostają anulowane zapisy na wszystkie zajęcia w danym semestrze (cyklu dydaktycznego).
7) W przypadku konieczności przedłużenia urlopu zdrowotnego na kolejny semestr (cykl dydaktyczny) zaleca się przed jego rozpoczęciem uzgodnienie drogą mailową z Prodziekanem ds. Dydaktyki dokumentów wymaganych do złożenia w celu przedłużenia urlopu.
24.06.2022
dr inż. Andrzej Batog
Prodziekan ds. Dydaktyki
Informuję wszystkich studentów zaocznych, którzy realizują kursy po raz 5 i dalszy, że na taką realizację aktualnie wymagana jest zgoda Prorektora ds. Kształcenia.
W celu uzyskania takiej zgody należy wypełnić wniosek zamieszczony na stronie wydziałowej w zakładce "Studenci - do pobrania", wymieniając na jednym druku wszystkie kursy realizowane po raz 5 i kolejny (w przypadku wznowienia studiów numer realizacji liczy się od wznowienia a nie od początku studiów).
Skan podpisanego wniosku należy przesłać do dnia 23.10.2020 na adres anisa.barczuk@pwr.edu.pl
dr inż. Andrzej Batog Prodziekan ds. Dydaktyki
Opiekunowie specjalności na studiach I stopnia:
1. dr hab. inż. Mieszko KUŻAWA – specjalność Inżynieria Lądowa (ILB),
2. dr hab. inż. Aneta HERBUT – specjalność Geotechnika i Hydrotechnika (GiH),
3. prof. dr hab. inż. Andrzej UBYSZ– specjalność Inżynieria Budowlana (IBB).
Opiekunowie specjalności na studiach II stopnia:
1. prof. dr hab. inż. Jan BIEŃ – specjalność Civil Engineering (CEB),
2. dr inż. Maciej HILDEBRAND – specjalność Inżynieria Mostowa (IMO),
3. dr hab. inż. Maciej KRUSZYNA, prof. uczelni – specjalność Infrastruktura Transportu Szynowego (ITS),
4. prof. dr hab. inż. Bożena HOŁA – specjalność Budowlano-Technologiczna (BTO),
5. dr hab. inż. Eugeniusz HOTAŁA, prof. uczelni – specjalność Konstrukcje Budowlane (KBU),
6. dr hab. inż. Stanisław KOSTECKI, prof. uczelni – specjalność Budownictwo Hydrotechniczne i Specjalne (BHS),
7. prof. dr hab. inż. Zbigniew WÓJCICKI – specjalność Teoria Konstrukcji (TKO),
8. dr hab. inż. Marek KAWA, prof. uczelni – specjalność Budownictwo Podziemne i Inżynieria Miejska (BPI),
9. dr hab. inż. Piotr MACKIEWICZ, prof. uczelni – specjalność Budowa Dróg i Lotnisk (DiL),
10. prof. dr hab. inż. Krzysztof SCHABOWICZ – specjalność Inżynieria Budowlana i Modelowanie (BIM),
11. prof. dr hab. inż. Dariusz ŁYDŻBA – specjalność Konstrukcje Inżynierskie i Specjalne (KIS),
12. prof. dr hab. inż. Zdzisław HEJDUCKI – specjalność Ogólnobudowlana (OBU).
Studia I stopnia
Zgodnie z Zarządzeniem MNiSzW o programach i standardach studiów program studiów zaocznych musi być taki sam jak dla studiów dziennych, tylko zajęć zorganizowanych ma być nie mniej 60% tego co dla dziennych (u nas jest 66,6 %). Stąd na studiach zaocznych obowiązują takie same wymagania jak na dziennych, w tym w zakresie języków obcych i praktyk studenckich Jedyny wyjątek dotyczy możliwości nie organizowania zajęć sportowych na studiach zaocznych, z którego skorzystaliśmy). Kursy „język obcy" i „praktyka kierunkowa" są ujęte w obowiązkowym programie studiów i podlegają zaliczeniu na ocenę oraz punktów ECTS.
Jako wymagany poziom języka obcego Ministerstwo przyjęło B2 - co oznacza ciągłość nauki języka obcego zdawanego na maturze (przyjęto, że matura odpowiada poziomowi B1/2). W konsekwencji język obcy na tym poziomie jest obowiązkowy dla wszystkich studentów studiów zaocznych, chyba że ktoś ma już zaliczenie egzaminu na tym poziomie w innym indeksie lub posiada odpowiedni certyfikat językowy (wykaz zaliczanych certyfikatów na stronie WWW Studium Języków Obcych). Zajęcia z języka obcego w wymiarze 4 h na zjazd ujęte są w planie studiów 5 semestru. Proszę studentów zarejestrowanych na sem. 4 (pełna rejestracja i rejestracja „bez wpisu” o wpisanie się na listę wyboru języka w dziekanacie studiów zaocznych do końca grudnia 2013 roku.
Nie ma możliwości uznawania dowolnych zaświadczeń o ukończeniu kursu poza Politechniką.
W związku ze zmniejszoną liczbą godzin ZZU na studiach niestacjonarnych, studenci w celu lepszego przyswojenia materiału, będą mieli dodatkowe wsparcie w postaci Wirtualnego Środowiska Nauki SJO, co powoduje zintensyfikowanie kontaktu z językiem i zwiększenie efektywności kursu oraz daje możliwość zindywidualizowania tempa pracy – więcej informacji na stronie SJO.
Praktyki znajdują się na wykazie kursów 8. semestru, ale za zgodą opiekuna praktyk doc. dra inż. Romana Szmigielskiego można je realizować na semestrach wcześniejszych. Formalne zaliczenie praktyki w indeksie elektronicznym nastąpi po rejestracji na sem. 8.
Studia II stopnia
Studentów studiów niestacjonarnych, którzy rozpoczęli studia po 1.10.2012 r. obowiązuje nowy system kształcenia, który powstał w oparciu o znowelizowaną ustawę Prawo o szkolnictwie wyższym oraz Krajowe Ramy Kwalifikacji. Studenci II stopnia mają obowiązek realizacji dwóch kursów języka obcego: na poziomie B2+ jest to język kontynuowany z I stopnia studiów oraz drugiego języka obcego na dowolnym poziomie A1 lub A2.
Język na poziomie B2+ jest realizowany na semestrze 1, będzie maksymalnie zorganizowanych 5. grup j. angielskiego i jedna grupa j. niemieckiego. Jest to kurs języka technicznego, zatem nie będzie możliwości zaliczenia go na podstawie innego kursu językowego (ogólnego).
Aktualnie na 2. semestrze jest to do wyboru język niemiecki lub hiszpański na poziomie A1. Zostaną zorganizowane maksymalnie 3 grupy, w związku z tym proszę się zastanowić jaki to ma być język - może to być np. język niemiecki dla tych, co zaliczyli już angielski natomiast hiszpański, dla tych, którzy zaliczyli niemiecki. Istnieje tez możliwość organizacji kursu z innego języka np. rosyjskiego lub języka na wyższym poziomie, jeżeli w dziekanacie zgłoszona będzie odpowiednia liczba chętnych.
Studentów, którzy rozpoczęli naukę przed 2012/13 r. (są na planie studiów 2011 lub starszym) obowiązuje zaliczenie tylko drugiego języka obcego (innego niż realizowany na studiach I stopnia) na dowolnym poziomie. Studenci po wznowieniach (lub przeniesieniach z innych studiów II stopnia), którzy mają w indeksie z Jednolitych Studiów Magisterskich zaliczenia z dwóch różnych języków mogą napisać podanie o zaliczenie języka obcego z tamtego indeksu, podając język zaliczony na niższym poziomie (z załączonym indeksem JSM).
Na studiach II stopnia nie obowiązuje zaliczenie praktyki.
Prodziekan d.s. dydaktyki
dr inż. Andrzej Batog
2.08.2013