YOUR BROWSER IS OUT-OF-DATE.

We have detected that you are using an outdated browser. Our service may not work properly for you. We recommend upgrading or switching to another browser.

Sign in

 

Faculty of Civil Engineering

Danuta Bryja, DSc, PhD, Eng

Email: danuta.bryja@pwr.edu.pl

Unit: Faculty of Civil Engineering » Department of Mechanics of Structures and Urban Areas Engineering

Wizytówka pracownika


1
Artykuł
2025
Danuta Bryja,
Problem obliczania podłużnej siły krytycznej w szynach toru bezstykowego = The problem of calculating the longitudinal critical force in continuous welded rail track. Przegląd Komunikacyjny. 2025, nr 1/2, s. 28-33. ISSN: 0033-2232; 2544-6037
Zasoby:URLLista MNiSWOpen Access
2
Referat konferencyjny
2023
Danuta Bryja, Adam Hyliński,
Analiza przyspieszeń drgań przewodu jezdnego sieci trakcyjnej. W: Drogi kolejowe 2023 : materiały konferencyjne / [red. Piotr Kozioł]. Kraków : Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej. Oddział w Krakowie, 2023. s. 13-17. ISBN: 978-83-63492-20-5
3
Artykuł
2021
Piotr Lalewicz, Danuta Bryja,
Sprężysto-tłumiąca więź kontaktowa w numerycznych symulacjach drgań układu pociąg – tor = Visco-elastic contact spring in numerical simulations of train – track system vibrations. Przegląd Komunikacyjny. 2021, R. 76, nr 6/7, s. 14-21. ISSN: 0033-2232; 2544-6037
Zasoby:URLLista MNiSWOpen Access
4
Artykuł
2021
Marta G Knawa-Hawryszków, Dawid M Prokopowicz, Danuta Bryja,
Multipurpose nonlinear cable model for dynamic response of structures under moving load. Computers and Structures. 2021, vol. 257, art. 106642, s. 1-17. ISSN: 0045-7949; 1879-2243
Zasoby:DOIURLSFXImpact FactorLista FiladelfijskaLista MNiSW
5
Artykuł
2020
Danuta Bryja, Adam Hyliński,
An influence of track stiffness discontinuity on pantograph base vibrations and catenary–pantograph dynamic interaction. Studia Geotechnica et Mechanica. 2020, vol. 42, nr 2, s. 1-14. ISSN: 0137-6365; 2083-831X
Zasoby:DOIURLSFXLista FiladelfijskaLista MNiSWOpen Access
6
Artykuł
2019
Danuta Bryja, Adam Hyliński,
Analiza przyspieszeń i prędkości drgań sieci trakcyjnej i ślizgacza pantografu w trakcie przejazdu pociągu przez nierówność progową toru = Analysis of acceleration and vibration speed of the overhead contact line and pantograph head during train movement over track threshold inequality. Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne. 2019, nr 2, s. 13-23. ISSN: 1231-9155
Zasoby:URLOpen Access
7
Artykuł
2019
Danuta Bryja, Wojciech Chojnacki,
Dwustronna więź kontaktowa Hertz’a w numerycznej analizie drgań sprzężonego układu pociąg-tor = Two-way Hertzian spring in numerical analysis of coupled train-track system vibrations. Przegląd Komunikacyjny. 2019, R. 74, nr 11, s. 2-7. ISSN: 0033-2232; 2544-6037
Zasoby:URLLista MNiSWOpen Access
8
Artykuł
2019
Danuta Bryja, Adam Hyliński,
Droppers' stiffness influence on dynamic interaction between the pantograph and railway catenary = Wpływ sztywności linek wieszakowych na dynamiczne oddziaływanie pomiędzy pantografem i kolejową siecią trakcyjną. Problemy Kolejnictwa = Railway Reports. 2019, t. 63, z. 183, s. 89-98. ISSN: 0552-2145; 2544-9451
Zasoby:URLOpen Access
9
Artykuł
2019
Piotr Lalewicz, Danuta Bryja,
Współczynniki aerodynamiczne pojazdów kolejowych w zagadnieniu oddziaływania wiatru bocznego – wprowadzenie i badania wstępne = Aerodynamic coefficients of railway vehicles in cross-wind – introduction and preliminary research. Przegląd Komunikacyjny. 2019, R. 74, nr 6, s. 8-13. ISSN: 0033-2232
Zasoby:URLLista MNiSWOpen Access
10
Komunikat konferencyjny
2019
Danuta Bryja, Adam Hyliński,
Wpływ nierówności progowej toru i zawieszenia nadwozia pojazdu kolejowego na drgania nadwozia i sieci trakcyjnej. W: Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym : INFRASZYN 2019, Zakopane, 24-26 kwietnia 2019. Radom : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, cop. 2019. s. 10-11. ISBN: 978-83-7789-565-8

Politechnika Wrocławska © 2025