Logowanie

 

Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego

dr inż. Andrzej Helowicz

Email: andrzej.helowicz@pwr.edu.pl

Jednostka: Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego » Katedra Mechaniki Budowli i Inżynierii Miejskiej

Andrzej Helowicz

ul. Na Grobli 15, Wrocław
bud. L-1, pok. 344
tel. 71 320 4852

Strona WWW

 

Konsultacje w semestrze zimowym 2023/24:

Wtorki 11.00 – 13.00  Ms Teams

Piątek 11.00 13.00 p. 344 L1 


ANDRZEJ HELOWICZ, dr inż. jest adiunktem naukowo-badawczym na Politechnice Wrocławskiej. Studia wyższe 5 letnie magisterskie ukończył w 1998 roku na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej. Za opracowanie autorskiej metody pomiaru pól temperatury w masywnych elementach żelbetowych w trakcie twardnienia betonu i za wykonanie wielu badań na rzeczywistych konstrukcjach betonowych w 2004 roku uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych na tej samej uczelni. Od 2001 posiada Polskie Uprawnienia Budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlane. Za swoją dziesięcioletnią pracę i doświadczenie zawodowe przy projektowaniu konstrukcji budowlanych w 2007 roku otrzymał tytuł Chartere Engineer CEng MIEI od Irlandzkiej Izby Budowlanej.

Od 2014 roku jest adiunktem na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej w Katedrze Mechaniki Budowli i Inżynierii Miejskiej. Obecnie zajmuje się nauczaniem przyszłych inżynierów budownictwa i propagowaniem zintegrowanych konstrukcji mostowych w Polsce.

Od 2004 do 2014 roku mieszkał i pracował w Irlandii, gdzie pracował na stanowisku starszego kierownika projektu dla Irlandzkiego biura konsultingowego Fehily Timoney & Co, i jako Freelance Engineer. W okresie tym brał udział w kilku projektach drogowo-mostowych, których budżet sięgał do 120 milionów euro. W szczególności odpowiedzialny był za przygotowanie dokumentacji przetargowej, wykonanie kompleksowego projektu konstrukcji, nadzór nad wykonywanymi rysunkami technicznym, sprawdzenie specyfikacji technicznych, współpraca z przedstawicielami Wykonawcy, nadzór nad wykonywanymi obiektami i nadzór nad młodszymi projektantami. Dokumentację projektową wykonał na podstawie obowiązujących Irlandzkich oraz Brytyjskich Standardów. Jest autorem ponad 100 projektów konstrukcji mostowych i wielu hal przemysłowych. Szczegółowe informacje w języku angielskim można znaleźć na stronie WWW.

Od 2002 do 2004 roku pracował na stanowisku projektant kolejowych konstrukcji mostowych w Centralnym Biurze Projektowo Badawczym Budownictwa Kolejowego’ "Kolprojekt" LTD. W okresie tym zajmował się projektowaniem mostów i obiektów kolejowych na liniach kolejkowych o dozwolonej prędkości przejazdu pociągów do 160km/h.

Od 2000 do 2002 roku pracował na stanowisku asystenta projektanta i po zdobytych uprawnieniach budowlanych do projektowania, pracował, jako projektant konstrukcji mostowych w przedsiębiorstwie projektowo-wykonawczym „Dormex” SA. Obecna nazwa przedsiębiorstwa to Budimex SA. W okresie tym odpowiedzialny był za wykonanie projektów konstrukcji mostowych dla dwóch kontraktów drogowo-mostowych w Polsce.

Od 1998 do 2000 roku pracował na stanowisku inżyniera budowy w międzynarodowej firmie budowlanej Mota & Companhia SA. Engineering & Construction Co. Jako inżynier budowy na odcinku budowy Autostrady A4 z Wrocławia do Opola był odpowiedzialny za nadzór budowlany największych na tym odcinku konstrukcji mostowych.

ORCID: Andrzej Helowicz (0000-0001-9527-1281) (orcid.org)

ResearchGate: Andrzej Helowicz (researchgate.net)

Google Scholar: Andrzej Helowicz (Google Scholar)

Web of Science ResearcherID (Publons): HJY-2639-2023

Scopus Author ID: 57217182229

SciProfiles: Andrzej Helowicz (sciprofiles.com)


Zainteresowania naukowe

  • Mosty zintegrowane, w szczególności: kształtowanie podpór mostów zintegrowanych pod względem niskiego zużycia materiałów i szybkości ich wykonania; interakcje podpór mostów zintegrowanych i grunt za i pod nimi; wpływ różnych czynników na naprężenia w elementach konstrukcyjnych mostów zintegrowanych; zyski ekonomicznych przy projektowaniu, wykonawstwie i eksploatacji mostów zintegrowanych; modelowanie konstrukcji mostów zintegrowanych.
  • Pomiar i modelowanie rozkładu temperatury twardnienia betonu w masywnych elementach betonowych, w szczególności: analiza pól temperatury wywołanych ciepłem hydratacji cementu w masywach betonowych, bezpośredni ciągły pomiar rozkładu pól temperatury wywołanych ciepłem hydratacji cementu w masywnych elementach wykonanych z betonu wysokich klas, modelowanie i projektowanie technologii betonowania masywnych elementów betonowych, zabezpieczanie masywnych elementów betonowych w trakcie twardnienia betonu, modelowanie procesów cieplnych i ich wpływu na rozkłady i wartości naprężeń w elementach betonowych i stalowych.

Najważniejsze publikacje


Wybrane publikacje
1
Artykuł
2021
Impact of subgrade and backfill stiffness on values and distribution of bending moments in integral box bridge. Studia Geotechnica et Mechanica. 2021, vol. 43, nr 2, s. 90-98. ISSN: 0137-6365; 2083-831X
Zasoby:DOIURLSFXLista FiladelfijskaLista MNiSWOpen Access
2
Artykuł
2020
Integral bridge and culvert design, Designer's experience. Open Engineering. 2020, vol. 10, nr 1, s. 499-505. ISSN: 2391-5439
Zasoby:DOISFXLista FiladelfijskaLista MNiSWOpen Access
3
Artykuł
2017
Wieloprzęsłowe wiadukty zintegrowane z przęsłami skrzynkowymi - doświadczenie projektanta = Multi-span integral viaducts with box girders - the designer experience. Acta Scientiarum Polonorum. Architectura. 2017, vol. 16, nr 3, s. 107-117. ISSN: 1644-0633
Zasoby:URLSFXLista MNiSWOpen Access
4
Artykuł
2016
Mostowe obiekty systemu Matière - doświadczenia projektanta = Integral arch bridges Matière CM4 system - the designer experience. Czasopismo Inżynierii Lądowej, Środowiska i Architektury = Journal of Civil Engineering, Environment and Architecture. 2016, t. 33, z. 63, nr 1, s. 421-428. ISSN: 2300-5130
Zasoby:DOILista MNiSWOpen Access
5
Rozdział w monografii
2015
Wiadukty zintegrowane jednoprzęsłowe z prefabrykowanych dźwigarów sprężonych = Single span integral bridges built using precast prestressed beams. W: Wybrane problemy budownictwa / [red. nauk. Justyna Sobczak-Piąstka]. Bydgoszcz : Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, cop. 2015. s. 197-205. ISBN: 978-83-64235-71-9
6
Artykuł
2015
Mosty zintegrowane z prefabrykowanych dźwigarów sprężonych = Integral bridges built using precast prestressed beams. Inżynieria i Budownictwo. 2015, R. 71, nr 12, s. 648-652. ISSN: 0021-0315
2015K Toż w: KS2015 [Dokument elektroniczny] : Konstrukcje Sprężone : Konferencja Naukowo-Techniczna, [16-17 marca 2015, Kraków / ed. Wit Derkowski i in.]. Kraków : Pracownia Konstrukcji Sprężonych. Politechnika Krakowska, cop. 2015. s. 1-10.
Lista MNiSW
7
Artykuł
2007
Twardnienie betonu. Magazyn Autostrady. 2007, nr 5, s. 156-159. ISSN: 1730-0703
Lista MNiSW
8
Rozdział w książce
2003
Rozkład temperatury twardnienia betonu w masywnych elementach mostów betonowych. W: Budowa i budowniczowie Estakad Gądowskich we Wrocławiu : [praca zbiorowa / pod red. Mirosława Zamaro]. Wrocław : [b.w.], 2003. s. 131-137.
2002K Toż.: Budowa mostów betonowych metodą nasuwania podłużnego : seminarium, Wrocław, 28-29 maja 2002 / pod red. Jana Biliszczuka. Wrocław : Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, [2002]. s. 133-144, bibliogr. 15 poz., Summ.
9
Artykuł
2002
Rozkład temperatury twardnienia betonu w masywnych elementach obiektu mostowego = Concrete hardening temperature distribution in the massive bridge elements. Inżynieria i Budownictwo. 2002, R. 58, nr 3/4, s. 204-207. ISSN: 0021-0315

Wszystkie publikacje pracownika

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję