Logowanie

 

Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego

Ogłoszenia

UWAGA STUDENCI STUDIÓW NIESTACJONARNYCH  I i II STOPNIA

W dniu 25 maja 2024 r./sobota/
Dziekanat będzie nieczynny.

Przepraszamy


Mgr Anna Domańska
Kierownik Administracji
Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego

Harmonogram sesji - sem. letni 2023/2024

studia I stopnia niestacjonarne

studia II stopnia niestacjonarne

UWAGA STUDENCI STUDIÓW NIESTACJONARNYCH  I i II STOPNIA


Przypominamy, że termin wniesienia opłat za kursy powtórkowe to 14 dni od daty naliczenia (obecnie naliczania są trakcie). Poinformujemy Państwa odrębną wiadomością o możliwości realizacji przelewów za kursy powtórkowe.


Mgr Anna Domańska
Kierownik Administracji
Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego

UWAGA STUDENCI STUDIÓW
NIESTACJONARNYCH
 I i II STOPNIA!!

W ZWIĄZKU Z UROCZYSTOŚCIĄ IMMATRYKULACJI
W DNIU 9 MARCA BR (sobota) DZIEKANAT STUDIÓW NIESTACJONARNYCH BĘDZIE NIECZYNNY




Anna Domańska
Kierownik Administracji
Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego
Politechniki Wrocławskiej

Terminy zjazdów w semestrze letnim 2023-24

  1. 9-10.03.2024
  2. 16-17.03.2024
  3. 23-24.03.2024
  4. 6-7.04.2024
  5. 20-21.04.2024
  6. 27-28.04.2024
  7. 11-12.05.2024
  8. 25-26.05.2024
  9. 8-9.06.2024
  10. 15-16.06.2024

 

Terminy sesji - trzy weekendy

29-30.06.2024

6-7.07.2024

13-14.07.2024

UWAGA STUDENCI !!

Uprzejmie informuję, że w związku z rozliczeniem druków ścisłego zarachowania w okresie od 5 grudnia 2023 r. do 12 stycznia 2024 r nie będzie możliwości zamówienia nowych legitymacji. Do 11 grudnia jest możliwość przedłużenia i odebrania legitymacji wcześniej zamówionych.
/zamiast legitymacji można otrzymać zaświadczenie/.
 
Przepraszamy.





Anna Domańska
Kierownik Administracji
Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego
Politechniki Wrocławskiej

UWAGA STUDENCI !!

Zgodnie z Zarządzeniem Rektora
 w okresie 23 grudnia 2023 – 2.01.2024
dziekanat będzie nieczynny
 
Przepraszamy.





Anna Domańska
Kierownik Administracji
Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego
Politechniki Wrocławskiej

Wpłaty za studia - numer rachunku studenta z systemu USOS

 

Przypominamy że wszelkie płatności za studia niestacjonarne należy realizować na swój indywidualny numer rachunku studenta z systemu USOS

Zarządzenie Wewnętrzne 57/2023 z dnia 23 czerwca 2023 r., w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów rozpoczynających się w roku akademickim 2023/2024

- dla Studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 2023/2024 (WYSOKOŚĆ OPŁAT POBIERANYCH OD OBYWATELI POLSKICH)
(Zał. do ZW 57/2023) (1)

- dla Studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 2023/2024 (WYSOKOŚĆ OPŁAT POBIERANYCH OD CUDZOZIEMCÓW)
(Zał. do ZW 57/2023) (2)

DATY ZJAZDÓW
SEM. ZIMOWY 2023/2024
1) 7 - 8.10.2023
2) 14 - 15.10.2023
3) 28 - 29.10.2023
4) 18 - 19.11.2023
5) 25 - 26.11.2023
6) 9 - 10.12.2023
7) 16 - 17.12.2023
8) 13 - 14.01.2024
9) 20 - 21.01.2024
10) 27 - 28.01.2024

SESJA zimowa:

3- 4.02.2024
10 - 11.02.2024
17 - 18.02.2024

WARUNKI UDZIELANIA URLOPÓW ZDROWOTNYCH NA WYDZIALE BUDOWNICTWA LĄDOWEGO I WODNEGO



1) Urlop zdrowotny może być udzielony ze względu na stan zdrowia. W przypadku ciąży lub urodzenia dziecka przysługują odrębne urlopy dla studentki w ciąży oraz dla studenta będącego rodzicem.

2) Urlop zdrowotny udzielany jest na cały semestr (cykl dydaktyczny) w przypadku długotrwałej choroby, pobytu w szpitalu lub operacji połączonej z długotrwałą rekonwalescencją, na które łączny okres zwolnień lekarskich w danym semestrze (cyklu dydaktycznym) wynosi co najmniej 30 dni.

3) Zgodnie z Regulaminem Studiów Wyższych na Politechnice Wrocławskiej student, który chciałby otrzymać urlop zdrowotny, składa w Dziekanacie wniosek w formie pisemnej niezwłocznie po zaistnieniu przyczyny. Wniosek może być złożony w formie pisemnej w Dziekanacie lub za pomocą maila przesłanego na adres poczty internetowej Prodziekana ds. Dydaktyki. Do wniosku należy załączyć orzeczenie lekarza z Międzywojewódzkiej Komisji Lekarskiej w przychodni sportowo- lekarskiej przy ul. Paderewskiego 35 we Wrocławiu udzielone na formularzu, który stanowi załącznik do niniejszej procedury. W uzasadnionych przypadkach, po zapoznaniu się z sytuacją studenta oraz przedłożoną do wglądu dokumentacją lekarską, Prodziekan może odstąpić od wymogu złożenia takiego orzeczenia. Dotyczy to przypadków ciężkich i długotrwałych chorób, długotrwałej hospitalizacji, planowanej poważnej operacji połączonej z długotrwałą rekonwalescencją itp.

4) Dziekan udziela urlopu zdrowotnego wyłącznie na semestr (cykl dydaktyczny), w którym zaistniała przyczyna. Jeśli od dnia złożenia wniosku do końca danego semestru (cyklu dydaktycznego) pozostało mniej niż 30 dni, to urlop zdrowotny może nie zostać udzielony, jak również odmownie może zostać rozpatrzony wniosek o anulowanie zapisów na wskazane zajęcia (kursy). W takich przypadkach student samodzielnie usprawiedliwia nieobecności spowodowane chorobą u Prowadzących zajęcia na podstawie np. zaświadczeń czy zwolnień lekarskich.

5) Na wniosku o urlop zdrowotny należy wypisać zajęcia (kursy), o anulowanie których wnioskuje student. Po wydaniu decyzji o przyznaniu urlopu zdrowotnego nie będzie możliwe anulowanie dalszych zajęć, w szczególności zgłaszanych pod koniec semestru (cyklu dydaktycznego). Ponadto nie mogą zostać anulowane jakiekolwiek zajęcia, dla których została już wystawiona i zatwierdzona ocena w systemie teleinformatycznym.

6) Dopuszczalną liczbę godzin w wymiarze dziennym bądź tygodniowym do realizacji podczas urlopu zdrowotnego podaje na druku swojego orzeczenia lekarz z Międzywojewódzkiej Komisji Lekarskiej. Prodziekan udzielając urlopu zdrowotnego wykasowuje studenta z nadmiarowych zapisów, w pierwszej kolejności z zapisów na zajęcia (kursy) realizowane awansem oraz pierwsze realizacje. W przypadku braku informacji w orzeczeniu lekarskim o dopuszczalnej liczbie godzin zajęć do realizacji podczas urlopu zdrowotnego studentowi zostają anulowane zapisy na wszystkie zajęcia w danym semestrze (cyklu dydaktycznego).

7) W przypadku konieczności przedłużenia urlopu zdrowotnego na kolejny semestr (cykl dydaktyczny) zaleca się przed jego rozpoczęciem uzgodnienie drogą mailową z Prodziekanem ds. Dydaktyki dokumentów wymaganych do złożenia w celu przedłużenia urlopu.

Załącznik - formularz orzeczenia lekarskiego Międzywojewódzkiej Komisji Lekarskiej w przychodni sportowo -lekarskiej przy ul. Paderewskiego 35 we Wrocławiu

24.06.2022

dr inż. Andrzej Batog

Prodziekan ds. Dydaktyki

Informuję wszystkich studentów zaocznych, którzy realizują kursy po raz 5 i dalszy, że na taką realizację aktualnie wymagana jest zgoda Prorektora ds. Kształcenia.

W celu uzyskania takiej zgody należy wypełnić wniosek zamieszczony na stronie wydziałowej w zakładce "Studenci - do pobrania", wymieniając na jednym druku wszystkie kursy realizowane po raz 5 i kolejny (w przypadku wznowienia studiów numer realizacji liczy się od wznowienia a nie od początku studiów).

Skan podpisanego wniosku należy przesłać do dnia 23.10.2020 na adres anisa.barczuk@pwr.edu.pl

 

dr inż. Andrzej Batog Prodziekan ds. Dydaktyki

Opiekunowie specjalności na studiach I stopnia:

  1. dr hab. inż. Ryszard KUTYŁOWSKI – specjalność Inżynieria Lądowa (ILB),
  2. dr inż. Marek KAWA – specjalność Geotechnika i Hydrotechnika (GiH),
  3. dr hab. inż. Andrzej UBYSZ specjalność Inżynieria Budowlana (IBB).

Opiekunowie specjalności na studiach II stopnia:

  1. dr hab. inż. Jan BIEŃ – specjalność Civil Engineering (CEB),
  2. dr inż. Maciej HILDEBRAND – specjalność Inżynieria Mostowa (IMO),
  3. dr hab. inż. Maciej KRUSZYNA, prof. uczelni – specjalność Infrastruktura Transportu Szynowego (ITS),
  4. dr hab. inż. Bożena HOŁA – specjalność Budowlano-Technologiczna (BTO),
  5. dr hab. inż. Eugeniusz HOTAŁA, prof. uczelni – specjalność Konstrukcje Budowlane (KBU),
  6. dr hab. inż. Stanisław KOSTECKI, prof. uczelni – specjalność Budownictwo Hydrotechniczne i Specjalne (BHS),
  7. dr hab. inż. Zbigniew WÓJCICKI – specjalność Teoria Konstrukcji (TKO),
  8. dr hab. inż. Adrian RÓŻAŃSKI, prof. uczelni – specjalność Budownictwo Podziemne i Inżynieria Miejska (BPI),
  9. dr hab. inż. Piotr MACKIEWICZ, prof. uczelni – specjalność Budowa Dróg i Lotnisk (DiL),
  10. dr hab. inż. Krzysztof SCHABOWICZ – specjalność Inżynieria Budowlana i Modelowanie (BIM),
  11. dr hab. inż. Dariusz ŁYDŻBA – specjalność Konstrukcje Inżynierskie i Specjalne (KIS),
  12. prof. dr hab. inż. Zdzisław HEJDUCKI – specjalność Ogólnobudowlana (OBU)

Informuję, że Pan Dziekan prof. Dariusz Łydżba wprowadził zmiany do wydziałowej procedury dyplomowania.
Najistotniejsza zmiana, obowiązująca już od zapisów na najbliższy semestr letni 2017/18, dotyczy realizacji kursu powtórkowego praca dyplomowa.
Zapis na kolejną realizację z nowym tematem pracy dyplomowej będzie możliwy tylko u nowego opiekuna - innego, niż przy poprzedniej realizacji pracy dyplomowej.
Zatem dyplomanci, którzy pracy dyplomowej nie ukończyli w mijającym semestrze i nie uzyskali zgody na kontynuację tematu na kolejny semestr (np. z powodu niedostatecznego zaawansowania pracy) muszą uzgodnić nowy temat u innego opiekuna.
Natomiast w  przypadku uzyskania zgody dotychczasowego opiekuna, przy zaawansowaniu pracy powyżej 75%, można dotychczasowo realizowany temat pracy dokańczać w ramach kursu powtórkowego. Dopuszczalny jest tylko jednokrotny zapis na kurs powtórkowy z kontynuacją dotychczasowego tematu. Dalsza realizacja pracy (trzeci wpis na pracę dyplomową) jest możliwy tylko z nowym tematem u innego opiekuna.
Przypominam, że nie należy zapisywać się samodzielnie na powtórkę pracy dyplomowej w Edukacji.CL, lecz składa się w dziekanacie wniosek o wpis z urzędu (formularz zamieszczony jest na stronie wydziałowej), potwierdzony przez nowego opiekuna.

dr inż. Andrzej Batog
Prodziekan ds. Dydaktyki

Studia I stopnia

Zgodnie z Zarządzeniem MNiSzW o programach i standardach studiów program studiów zaocznych musi być taki sam jak dla studiów dziennych, tylko zajęć zorganizowanych ma być nie mniej 60% tego co dla dziennych (u nas jest 66,6 %). Stąd na studiach zaocznych obowiązują takie same wymagania jak na dziennych, w tym w zakresie języków obcych i praktyk studenckich Jedyny wyjątek dotyczy możliwości nie organizowania zajęć sportowych na studiach zaocznych, z którego skorzystaliśmy). Kursy „język obcy" i „praktyka kierunkowa" są ujęte w obowiązkowym programie studiów i podlegają zaliczeniu na ocenę oraz punktów ECTS.

Jako wymagany poziom języka obcego Ministerstwo przyjęło B2 - co oznacza ciągłość nauki języka obcego zdawanego na maturze (przyjęto, że matura odpowiada poziomowi B1/2). W konsekwencji język obcy na tym poziomie jest obowiązkowy dla wszystkich studentów studiów zaocznych, chyba że ktoś ma już zaliczenie egzaminu na tym poziomie w innym indeksie lub posiada odpowiedni certyfikat językowy (wykaz zaliczanych certyfikatów na stronie WWW Studium Języków Obcych). Zajęcia z języka obcego w wymiarze 4 h na zjazd ujęte są w planie studiów 5 semestru. Proszę studentów zarejestrowanych na sem. 4 (pełna rejestracja i rejestracja „bez wpisu” o wpisanie się na listę wyboru języka w dziekanacie studiów zaocznych do końca grudnia 2013 roku.

 Nie ma możliwości uznawania dowolnych zaświadczeń o ukończeniu kursu poza Politechniką.

W związku ze zmniejszoną liczbą godzin ZZU na studiach niestacjonarnych, studenci  w celu lepszego przyswojenia materiału,  będą mieli  dodatkowe wsparcie  w postaci Wirtualnego Środowiska Nauki SJO, co powoduje  zintensyfikowanie kontaktu z językiem i zwiększenie efektywności kursu oraz daje możliwość zindywidualizowania tempa pracy – więcej informacji na stronie SJO.

Praktyki znajdują się na wykazie kursów 8. semestru, ale za zgodą opiekuna praktyk doc. dra inż. Romana Szmigielskiego można je realizować na semestrach wcześniejszych. Formalne zaliczenie praktyki w indeksie elektronicznym nastąpi po rejestracji na sem. 8.

Studia II stopnia

Studentów studiów niestacjonarnych, którzy rozpoczęli studia po 1.10.2012 r. obowiązuje nowy system kształcenia, który powstał w oparciu o znowelizowaną ustawę Prawo o szkolnictwie wyższym oraz Krajowe Ramy Kwalifikacji. Studenci II stopnia mają obowiązek realizacji dwóch kursów języka obcego: na poziomie B2+ jest to język kontynuowany z I stopnia studiów oraz drugiego języka obcego na dowolnym  poziomie A1 lub A2.

Język na poziomie B2+ jest realizowany na semestrze 1, będzie maksymalnie zorganizowanych 5. grup j. angielskiego i jedna grupa j. niemieckiego. Jest to kurs języka technicznego, zatem nie będzie możliwości zaliczenia go na podstawie innego kursu językowego (ogólnego).

Aktualnie na 2. semestrze jest to do wyboru język niemiecki lub hiszpański na poziomie A1. Zostaną zorganizowane maksymalnie 3 grupy, w związku z tym proszę się zastanowić jaki to ma być język - może to być np. język niemiecki dla tych, co zaliczyli już angielski natomiast hiszpański, dla tych, którzy zaliczyli niemiecki. Istnieje tez możliwość organizacji kursu z innego języka np. rosyjskiego lub języka na wyższym poziomie, jeżeli w dziekanacie zgłoszona będzie odpowiednia liczba chętnych.

Studentów, którzy rozpoczęli naukę przed 2012/13 r. (są na planie studiów  2011 lub starszym) obowiązuje zaliczenie tylko drugiego języka obcego (innego niż realizowany na studiach I stopnia) na dowolnym poziomie. Studenci po wznowieniach (lub przeniesieniach z innych studiów II stopnia), którzy mają w indeksie z Jednolitych Studiów Magisterskich zaliczenia z dwóch różnych języków mogą napisać podanie o zaliczenie języka obcego z tamtego indeksu, podając język zaliczony na niższym poziomie (z załączonym indeksem JSM).

Na studiach II stopnia nie obowiązuje zaliczenie praktyki.

 

Prodziekan d.s. dydaktyki

 

dr inż. Andrzej Batog

 

2.08.2013

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję