Dyplomanci
Listy tematów prac dyplomowych przygotowanych na rok akad. 2024-25
UWAGA: Zamieszczone listy tematów nie są aktualizowane, w systemie APD mogą znaleźć się dodatkowe tematy, wprowadzone po 12.06.2024, których nie ma na listach.
Pliki do pobrania
tematy_inzynierskie_specjalnosc_ghb.pdf [ .pdf ] | |
tematy_inzynierskie_specjalnosc_ibb.pdf [ .pdf ] | |
tematy_magisterskie_specjalnosc_bim.pdf [ .pdf ] | |
tematy_magisterskie_specjalnosc_bto.pdf [ .pdf ] | |
tematy_magisterskie_specjalnosc_ceb.pdf [ .pdf ] | |
tematy_magisterskie_specjalnosc_dil.pdf [ .pdf ] | |
tematy_magisterskie_specjalnosc_imo.pdf [ .pdf ] | |
tematy_magisterskie_specjalnosc_kbu.pdf [ .pdf ] | |
tematy_magisterskie_specjalnosc_kis.pdf [ .pdf ] | |
tematy_magisterskie_specjalnosc_obu.pdf [ .pdf ] | |
tematy_inzynierskie_specjalnosc_ilb.pdf [ .pdf ] | |
tematy_magisterskie_specjalnosc_its.pdf [ .pdf ] |
Wrocław, 25 marca 2024 roku
ZARZĄDZENIE
Dziekana Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego
Politechniki Wrocławskiej
Nr W02/87/2020-2024
W związku ze zmianami w składzie kadry akademickiej Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego, odwołuję stałe Komisje Egzaminów Dyplomowych powołane na okres kadencji 2020-2024 Zarządzeniem Dziekana Nr W02/13/2020-2024, ze zmianami wprowadzonymi Zarządzeniem Nr W02/38/2020-2024.
W celu organizacji egzaminów dyplomowych na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego powołuję, na podstawie Regulaminu studiów w Politechnice Wrocławskiej,
na okres 25.03.2021 r. – 30.09.2024 r.
stałe Komisje Egzaminów Dyplomowych w następującym składzie:
Komisja nr 1
1. dr hab. inż. Eugeniusz HOTAŁA, prof. uczelni – przewodniczący
2. dr hab. inż. Dariusz CZEPIŻAK, prof. uczelni – z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Andrzej HELOWICZ - członek
4. dr inż. Jerzy SZOŁOMICKI – członek
5. dr inż. Paweł NIEWIADOMSKI – sekretarz i członek
Komisja nr 2
1. prof. dr hab. inż. Andrzej UBYSZ – przewodniczący
2. dr hab. inż. Anna HOŁA – z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Grzegorz WAŚNIEWSKI – członek
4. dr inż. Karolina GORSKA – członek
5. dr inż. Tomasz KANIA – sekretarz i członek
Komisja nr 3
1. dr hab. inż. Tomasz TRAPKO, prof. uczelni – przewodniczący
2. dr inż. Piotr BERKOWSKI, prof. uczelni dyd.– z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Michał MUSIAŁ – członek
4. dr inż. Ryszard HOŁUBOWSKI – członek
5. dr inż. Mariusz SZÓSTAK – sekretarz i członek
Komisja nr 4
1. prof. dr hab. inż. Krzysztof SCHABOWICZ – przewodniczący
2. dr hab. inż. Janusz KOZUBAL, prof. uczelni– z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Tomasz GORZELAŃCZYK – członek
4. dr inż. Jacek GROSEL – członek
5. dr inż. Czesław BYWALSKI – sekretarz i członek
Komisja nr 5
1. prof. dr hab. inż. Zdzisław HEJDUCKI – przewodniczący
2. dr hab. inż. Mieszko KUŻAWA - przewodniczącego
3. dr inż. Grzegorz DMOCHOWSKI – członek
4. dr inż. Kamila JARCZEWSKA – członek
5. dr inż. Zygmunt MATKOWSKI – sekretarz i członek
Komisja nr 6
1. prof. dr hab. inż. Henryk NOWAK – przewodniczący
2. dr hab. inż. Janusz PĘDZIWIATR, prof. uczelni – z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Jan GIERCZAK – członek
4. dr inż. Joanna STRÓŻYK - członek
5. dr inż. Marta MOCZKO – sekretarz i członek
Komisja nr 7
1. prof. dr hab. inż. Bożena HOŁA– przewodnicząca
2. dr hab. inż. Monika PODWÓRNA , prof. Uczelni – z-ca przewodniczącej
3. dr inż. Michał BACA – członek
4. dr inż. Michał PODOLSKI – członek
5. dr inż. Marek SAWICKI – sekretarz i członek
Komisja nr 8
1. prof. dr hab. inż. Wojciech PUŁA – przewodniczący
2. dr hab. inż. Janusz KOZUBAL, prof. uczelni. – z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Maciej BODLAK – członek
4. dr inż. Wojciech PAKOS – członek
5. dr inż. Wojciech RĘDOWICZ – sekretarz i członek
Komisja nr 9
1. dr hab. inż. Stanisław KOSTECKI, prof. uczelni – przewodniczący
2. dr hab. inż. Włodzimierz BRZĄKAŁA, prof. uczelni – z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Wojciech PAWLAK – członek
4. dr inż. Arkadiusz SZOT – członek
5. dr inż. Eugeniusz SAWICKI – sekretarz i członek
Komisja nr 10
1. prof. dr hab. inż. Jan BILISZCZUK – przewodniczący
2. dr hab. inż. Marek MAJ – z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Łukasz SKOTNICKI – członek
4. dr inż. Jarosław RYBAK – członek
5. dr inż. Bartłomiej KRAWCZYK – sekretarz i członek
Komisja nr 11
1. dr hab. inż. Danuta BRYJA, prof. uczelni – przewodnicząca
2. dr hab. inż. Piotr MACKIEWICZ, prof. uczelni – z-ca przewodniczącej
3. dr Ewa KOSZELA – MAREK – członek
4. dr inż. Krzysztof MAJCHER - członek
5. dr inż. Radosław MAZURKIEWICZ – sekretarz i członek
Komisja nr 12
1. prof. dr hab. inż. Antoni SZYDŁO – przewodniczący
2. prof. dr hab. inż. Łukasz SADOWSKI– z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Marek KAWA – członek
4. dr inż. Jacek MAKUCH – członek
5. dr inż. Jarosław KUŹNIEWSKI – sekretarz i członek
Komisja nr 13
1. dr hab. inż. Maciej KRUSZYNA, prof. uczelni – przewodniczący
2. prof. dr hab. inż. Zbigniew WÓJCICKI – z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Igor GISTEREK – członek
4. dr inż. Marcin CHWAŁA – członek
5. dr inż. Robert WARDĘGA – sekretarz i członek
Komisja nr 14 – egzaminy w języku angielskim
1. dr hab. inż. Adrian RÓŻAŃSKI, prof. uczelni – przewodniczący
2. prof. dr hab. inż. Wojciech LORENC – z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Marta KNAWA-HAWRYSZKÓW – członek
4. dr inż. Bohdan PRZYBYŁA – członek
5. dr inż. Maciej SOBÓTKA– sekretarz i członek
Komisja nr 15 – egzaminy w języku angielskim
1. prof. dr hab. inż. Jan BIEŃ – przewodniczący
2. dr inż. Piotr BERKOWSKI, prof. uczelni dyd. – z-ca przewodniczącego
3. dr inż. Andrzej MOCZKO – członek
4. dr inż. Oscar HERRERA-GRANADOS – członek
5. dr inż. Marco Teichgraeber– sekretarz i członek
Komisja nr 16 – Komisja Dziekańska
1. dr hab. inż. Danuta BRYJA, prof. uczelni – przewodnicząca
2. dr hab. inż. Adrian RÓŻAŃSKI, prof. uczelni– z-ca przewodniczącej
3. dr hab. inż. Tomasz TRAPKO-prof. uczelni – członek
4. dr inż. Andrzej BATOG – członek
5. dr inż. Magdalena PIECHÓWKA-MIELNIK – sekretarz i członek
W skład Komisji Egzaminów Dyplomowych wchodzą również opiekun i recenzent pracy dyplomowej (wyłącznie do egzaminu dla określonego studenta), jeżeli są obecni na posiedzeniu Komisji.
Dziekan
Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego
dr hab. inż. Danuta Bryja, prof. uczelni
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 25.03.2024 r.
Wzór wypełnienia wniosku o udostępnienie map geodezyjnych na potrzeby realizacji prac dyplomowych
Wzór wniosku P o udostępnienie map geodezyjnych >>>>>>>>>>>>>>>
Wzór wniosku P1 o udostępnienie map geodezyjnych >>>>>>>>>>>>>>>
Oświadczenie o sposobie wykorzystania map geodezyjnych >>>>>>>>>>>>>>>
Aby uzyskać mapy na cele realizacji pracy dyplomowej należy wypełnić oba formularze P oraz P1 zgodnie z poniżej podanymi wskazówkami.
Wypełnione wnioski o udostępnienie map wraz ze skanami załączników graficznych należy wysłać mailowo do Dziekanatu na adres mailowy właściwej asystentki ds. dydaktyki, opiekującej się danym stopniem i formą studiów; ponadto należy przesłać wniosek do wiadomości opiekuna pracy. Po uzgodnieniu terminu odbioru w dziekanacie podpisanego wniosku, student odbiera wniosek i dostarcza go do Zarządu Geodezji. Po otrzymaniu map w wersji elektronicznej zostaną one przesłane mailowo wnioskującemu studentowi.
Wskazówki dla prawidłowego wypełnienia formularza
1. W formularzu P (wiersze od 1 do 72) dyplomant wpisuje tylko swoje dane w wierszu 38 (zaznaczono na czerwono). Pozostałe wypełnia dziekanat, w tym dane wnioskodawcy i jego podpis.
2. Należy zwrócić uwagę na poprawne wypełnienie formularza P1.
3. Należy wskazać skalę mapy (do uzgodnienia z opiekunem pracy) wpisując znak x przy wnioskowanej skali.
4. Należy podać dane identyfikujące obszar objęty wnioskiem poprzez:
- podanie godeł arkusza mapy (np.: 6.149.12.22.2.1), godła map można odczytać z http://wms.zgkikm.wroc.pl/wms/ (po włączeniu pokazywania sekcji i po zbliżeniu widoku).
- opis lokalizacji np. skrzyżowanie ulicy Norwida i Smoluchowskiego we Wrocławiu,
- wskazanie lokalizacji w załączniku graficznym (np. zrzut widoku z Google Maps z obrysem potrzebnego obszaru), który w formie skanu należy przesłać wraz z wnioskiem.
- Dyplomant (lub opiekun pracy dyplomowej) w cel;u pozyskania mapy na potrzeby realizacji pracy dyplomowej wypełnia formularze P i P1. Aktualny wzór wypełnienia formularza jest podany w zakładce "Dyplomanci" na stronie wydziałowej. UWAGA: formularze z semestru zimowego 2019-20 są już nieaktualne.
- Dyplomant wypełnia druk oświadczenia o zobowiązaniu się do właściwego (zgodnego z udzieloną licencją) wykorzystania map. Jeden egzemplarz przekazuje mailowo w formie skanu opiekunowi pracy, drugi przesyła mailowo właściwej asystentce ds. dydaktyki z dziekanatu (do zamieszczenia w teczce osobowej). Formularz jest dostępny w zakładce "Dyplomanci" na stronie wydziałowej.
- Dyplomant (lub opiekun pracy dyplomowej) przesyła mailowo właściwej asystentce ds. dydaktyki z dziekanatu do opieczętowania wypełnione formularze w formie elektronicznej i ewentualne załączniki graficzne.
- Student uzgadnia termin odbioru z dziekanatu opieczętowanych i podpisanych formularzy P i P1. Po odebraniu dostarcza je do wrocławskiego Zarządu Geodezji.
- Zarząd Geodezji przesyła na adres mailowy Prodziekana ds. dydaktyki mapy w wersji elektronicznej wraz ze skanem licencji na wykorzystanie tych map.
- Prodziekan przesyła mailowo dyplomantowi pliki map oraz skan licencji.
- Dyplomant zamieszcza w pracy dyplomowej jako załączniki skan licencji oraz formularz swojego oświadczenia (punkt 2).
Uwaga: Podany wzór formularza jest właściwy tylko dla Zarządu Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu. Jeśli potrzebna jest mapa z innego powiatu, należy ściągnąć z właściwego powiatowego zarządu geodezji i kartografii formularz wniosku i wypełnić go na wzór formularza wrocławskiego.
Wskazówki dla prawidłowego wypełnienia formularza
1. W formularzu P (wiersze od 1 do 72) dyplomant wpisuje tylko swoje dane w wierszu 38. Pozostałe wypełnia dziekanat, w tym dane wnioskodawcy i jego podpis.
2. Należy zwrócić uwagę na poprawne wypełnienie formularza P1 (wiersze od 73 w formularzu).
3. Należy wskazać skalę mapy (do uzgodnienia z opiekunem pracy) wpisując znak x przy wnioskowanej skali.
4. Należy podać dane identyfikujące obszar objęty wnioskiem poprzez:
- podanie godeł arkusza mapy (np.: 6.149.12.22.2.1), godła map można odczytać z http://wms.zgkikm.wroc.pl/wms/ (po włączeniu pokazywania sekcji i po zbliżeniu widoku).
- opis lokalizacji np. skrzyżowanie ulicy Norwida i Smoluchowskiego we Wrocławiu,
- wskazanie lokalizacji w załączniku graficznym (np. zrzut widoku z Google Maps z obrysem potrzebnego obszaru), który w formie skanu należy przesłać wraz z wnioskiem.
Formularze obowiązujące od sierpnia 2020 r.
Pliki do pobrania
2020_formularz_p_wzor_wypelnienia.xls [ .xls ] | |
2020_formularz_p1_wzor_wypelnienia.xls [ .xls ] |
Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym JM Rektora PWr. nr 6/2005 z dnia 15.02.2005 r. w sprawie wydawania dyplomów ukończenia studiów oraz na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23.07.2004 r. w sprawie rodzajów dyplomów i tytułów zawodowych oraz wzorów dyplomów wydawanych przez uczelnie (Dz. U. z 2004 r. Nr 182, poz. 1881 – załącznik Nr 5 – Część B dyplomu ukończenia studiów SUPLEMENT – cyt.: ”Absolwent szkoły wyższej otrzymuje dyplom ukończenia studiów... a także – na swój wniosek – również odpis dyplomu w języku obcym ... „W przypadku tłumaczenia na język obcy – uzyskany tytuł pozostaje w oryginalnym brzmieniu”.
Pozostawienie nazw tytułów zawodowych oraz stopni naukowych w ich oryginalnym brzmieniu jest generalną zasadą funkcjonującą w krajach Regionu Europy. W dokumencie wykonawczym do Konwencji Lizbońskiej „Zalecenia w sprawie kryteriów i procedur oceny wykształcenia uzyskanego za granicą” przyjetym przez Komitet Konwencji Lizbońskiej w Rydze 6 czerwca 2001 roku (zmienionym na spotkaniu Komitetu 23 czerwca 2010 roku w Sevres) w § 24 stwierdzono, że „regułą powinno być podawanie uzyskanego za granicą tytułu w wersji oryginalnej bez tłumaczenia”.
Nazwa dokumentu | Format pliku | |
Dopuszczenie do egzaminu | ||
Strona tytułowa | ||
Oświadczenie o udostępnianiu pracy dyplomowej | ||
Zgłoszenie do udziału w badaniu losów zawodowych absolwentów PWr >>>>>>>>>>>> | ||
Konkurs Marszałkowski - najlepszy dyplom | ||
Konkurs Marszałkowski - najlepszy absolwent | ||
Checklista | ||
Instrukcja składania wniosku komplet dokumentów do dyplomu przez studenta | ||
Pełnomocnictwo do odbioru suplementu | ||
Pełnomocnictwo do odbioru dyplomu | ||
Forma egzaminu dyplomowego | ||
ANONIMOWA ANKIETA ABSOLWENTA WBLiW wypełniona on-line pod adresem |
Nazwa pliku | Format pliku | |
COMPLETE DOCUMENTATION (CHECKLIST) | ||
Admission to Diploma Examination | ||
Title page | ||
Drawing table | ||
Declaration on the authenticity of the conducted Master’s Diploma Thesis / part of Master’s Diploma Thesis | ||
Declaration of consent to the dissertation of the diploma thesis Internal Regulation No 93/2019 (download on the faculty website) | ||
The form "Aplications for participation in the study of the professional lives of graduates of Worclaw University of Science and Technology" >>>>>>>>>>>> | ||
Editorial guidelines for writing diploma thesis | ||
Guidelines for conducting anti-plagiarism control of diploma theses | ||
Instructions for submitting the application for a set of diploma documents in JSOS system | ||
Remote mode of diploma examinations | ||
Application for Issuance a Set of Diploma Documents | ||
Instructions for submitting the application for a set of diploma documents by the student |