Logowanie

 

Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego

Regulamin Konwentu

REGULAMINU KONWENTU
WYDZIAŁU BUDOWNICTWA LĄDOWEGO I WODNEGO
POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ
Zatwierdzony przez Radę Wydziału
Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej
uchwałą 100/6/2012-2016 z dnia 23.01.2013 r.

§ 1
  1. Konwent Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, zwany dalej Konwentem, jest organem doradczym i wspierającym działania Wydziału.
  2. Do kompetencji Konwentu należy:
        1) wyrażanie opinii o kierunkach działania Wydziału;
        2) wspieranie Wydziału w działalności na rzecz jego rozwoju;
        3) wyrażanie opinii na temat oczekiwań pracodawców wobec absolwentów Wydziału;
        4) promowanie działań Wydziału w kraju i za granicą;
        5) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących współpracy Wydziału z gospodarką;
        6) wyrażanie opinii w innych sprawach przedłożonych przez Dziekana.
  3. W skład Konwentu mogą wchodzić:
        1) przedstawiciele organów władzy państwowej;
        2) przedstawiciele organów samorządu terytorialnego;
        3) przedstawiciele instytucji i stowarzyszeń naukowych, zawodowych i twórczych;
        4) przedstawiciele przedsiębiorców i organizacji gospodarczych;
        5) przedstawiciele innych instytucji współpracujących z Wydziałem.
§ 2
  1. Członkowie Konwentu powoływani są przez Dziekana Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, po zasięgnięciu opinii Rady Wydziału, na okres kadencji.
  2. Dziekan ma prawo odwołania członków Konwentu przed upływem kadencji.
  3. Na inauguracyjnym posiedzeniu Konwentu Dziekan Wydziału wręcza akty nominacyjne powołanym członkom Konwentu.
  4. W posiedzeniach Konwentu uczestniczy Dziekan oraz mogą uczestniczyć prodziekani i zaproszeni goście.
     
§ 3
  1. Członkowie Konwentu wybierają spośród siebie przewodniczącego i dwóch wiceprzewodniczących Konwentu na czas kadencji.
  2. Obradami Konwentu kieruje przewodniczący, a w razie jego nieobecności najstarszy wiekiem z obecnych na posiedzeniu wiceprzewodniczących Konwentu.
  3. Posiedzenia Konwentu są protokołowane. Protokół z posiedzenia Konwentu jest zatwierdzany przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego.
  4. Obsługę organizacyjną Konwentu zapewnia dziekanat Wydziału.
  5. Dokumentacja prac Konwentu przechowywana jest w dziekanacie Wydziału.
§ 4
  1. Posiedzenia Konwentu zwołuje przewodniczący z własnej inicjatywy, na wniosek Dziekana lub na wniosek co najmniej 1/3 członków Konwentu.
  2. Zawiadomienia dostarczane są w skuteczny sposób z wyprzedzeniem 14-dniowym.
    W uzasadnionych przypadkach zawiadomienie może zostać doręczone z naruszeniem 14-dniowego terminu.
  3. Posiedzenia Konwentu odbywają się co najmniej dwa razy w roku. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą wszystkich członków Konwentu, dopuszczalne jest przeprowadzenie posiedzenia Konwentu z wykorzystaniem telekonferencji i wideokonferencji.
  4. W sprawach wymagających głosowania przeprowadza się głosowanie jawne, chyba, że zostanie zgłoszony wniosek o zmianę trybu głosowania na tajny i wniosek ten zostanie przyjęty. Członkowie Konwentu mogą także głosowanie jawne przeprowadzić poprzez oddanie głosu z użyciem środków komunikacji na odległość w szczególności: poczty, poczty elektronicznej oraz wideokonferencji i telekonferencji.
  5. Uchwały przyjmowane są zwykłą większością głosów (za przyjęciem uchwały głosuje więcej osób niż przeciw) w obecności co najmniej 1/3 członków Konwentu. Uchwały podpisywane są przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego Konwentu.
  6. Uchwały Konwentu przekazywane są Dziekanowi do stosownego wykorzystania.
Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję