REGULAMINU KONWENTU
WYDZIAŁU BUDOWNICTWA LĄDOWEGO I WODNEGO
POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ
WYDZIAŁU BUDOWNICTWA LĄDOWEGO I WODNEGO
POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ
Zatwierdzony przez Radę Wydziału
Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej
uchwałą 100/6/2012-2016 z dnia 23.01.2013 r.
Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej
uchwałą 100/6/2012-2016 z dnia 23.01.2013 r.
§ 1
- Konwent Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, zwany dalej Konwentem, jest organem doradczym i wspierającym działania Wydziału.
- Do kompetencji Konwentu należy:
1) wyrażanie opinii o kierunkach działania Wydziału;
2) wspieranie Wydziału w działalności na rzecz jego rozwoju;
3) wyrażanie opinii na temat oczekiwań pracodawców wobec absolwentów Wydziału;
4) promowanie działań Wydziału w kraju i za granicą;
5) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących współpracy Wydziału z gospodarką;
6) wyrażanie opinii w innych sprawach przedłożonych przez Dziekana. - W skład Konwentu mogą wchodzić:
1) przedstawiciele organów władzy państwowej;
2) przedstawiciele organów samorządu terytorialnego;
3) przedstawiciele instytucji i stowarzyszeń naukowych, zawodowych i twórczych;
4) przedstawiciele przedsiębiorców i organizacji gospodarczych;
5) przedstawiciele innych instytucji współpracujących z Wydziałem.
§ 2
- Członkowie Konwentu powoływani są przez Dziekana Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, po zasięgnięciu opinii Rady Wydziału, na okres kadencji.
- Dziekan ma prawo odwołania członków Konwentu przed upływem kadencji.
- Na inauguracyjnym posiedzeniu Konwentu Dziekan Wydziału wręcza akty nominacyjne powołanym członkom Konwentu.
- W posiedzeniach Konwentu uczestniczy Dziekan oraz mogą uczestniczyć prodziekani i zaproszeni goście.
§ 3
- Członkowie Konwentu wybierają spośród siebie przewodniczącego i dwóch wiceprzewodniczących Konwentu na czas kadencji.
- Obradami Konwentu kieruje przewodniczący, a w razie jego nieobecności najstarszy wiekiem z obecnych na posiedzeniu wiceprzewodniczących Konwentu.
- Posiedzenia Konwentu są protokołowane. Protokół z posiedzenia Konwentu jest zatwierdzany przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego.
- Obsługę organizacyjną Konwentu zapewnia dziekanat Wydziału.
- Dokumentacja prac Konwentu przechowywana jest w dziekanacie Wydziału.
§ 4
- Posiedzenia Konwentu zwołuje przewodniczący z własnej inicjatywy, na wniosek Dziekana lub na wniosek co najmniej 1/3 członków Konwentu.
- Zawiadomienia dostarczane są w skuteczny sposób z wyprzedzeniem 14-dniowym.
W uzasadnionych przypadkach zawiadomienie może zostać doręczone z naruszeniem 14-dniowego terminu. - Posiedzenia Konwentu odbywają się co najmniej dwa razy w roku. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą wszystkich członków Konwentu, dopuszczalne jest przeprowadzenie posiedzenia Konwentu z wykorzystaniem telekonferencji i wideokonferencji.
- W sprawach wymagających głosowania przeprowadza się głosowanie jawne, chyba, że zostanie zgłoszony wniosek o zmianę trybu głosowania na tajny i wniosek ten zostanie przyjęty. Członkowie Konwentu mogą także głosowanie jawne przeprowadzić poprzez oddanie głosu z użyciem środków komunikacji na odległość w szczególności: poczty, poczty elektronicznej oraz wideokonferencji i telekonferencji.
- Uchwały przyjmowane są zwykłą większością głosów (za przyjęciem uchwały głosuje więcej osób niż przeciw) w obecności co najmniej 1/3 członków Konwentu. Uchwały podpisywane są przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego Konwentu.
- Uchwały Konwentu przekazywane są Dziekanowi do stosownego wykorzystania.