Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego

dr inż. Marcin Szyszka

Pracownicy naukowo-badawczy

Email: marcin.szyszka@pwr.edu.pl

Jednostka: Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego » Katedra Budownictwa Ogólnego

Marcin Szyszka

Dane kontaktowe:

plac Grunwaldzki 11, 50-377 Wrocław
bud. C-7, pokój 902

 M: 697 353 727

 


 Konsultacje - semestr letni 2024/25:

  • czwartek 11:00 - 14:00, stacjonarnie, budynek C-7, pokój 902
  • sobota 16:00 - 17:00, zdalne poprzez MS Teams

Zainteresowania naukowe:

  • mechanika materiałów i konstrukcji, nieliniowość materiałowa i geometryczna, zjawisko kontaktu;
  • mury historyczne, opis materiałowy, analiza statyczna i dynamiczna;
  • nośność sejsmiczna i parasejsmiczna (obszary górnicze) konstrukcji;
  • interakcja pożaru z obciążeniami statycznymi i dynamicznymi;
  • nieliniowa współpraca konstrukcji z podłożem.

Prace inżynierskie:

  • projektowanie obiektów przemysłowych i mostowych w strefach sejsmicznych;
  • zagadnienia inżynierii geotechnicznej w strefach sejsmicznych;
  • modelowanie numeryczne i projektowanie obiektów mostowych w technologii gruntowo-powłokowej;
  • analiza statyczna i dynamiczna obiektów historycznych, m.in. Pałac Królewski w Genui

Osiągniecia:

  • Nagroda Rektora PWr za pracę na rzecz Uczelni, rok 2012;
  • najlepszy absolwent studiów drugiego stopnia na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego PWr, rok 2013
  • stypendsta programu Grant Plus, organizator: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, rok 2014
  • współwykonawca grantu: The Getty Foundation (LA, USA). Keeping It Modern: Architectural Conservation Grants; wykonane zadanie: nieliniowy model numeryczny kopuły Hali Stulecia we Wrocławiu;
  • stypendysta Polsko-Amerykańskiej Komisja Fulbrighta, program Junior Advanced Rsearch Award, pobyt naukowy na Massachusetts Institute of Technology, Masonry Research Group (prof. John Ochsendorf), wrzesień 2016 - luty 2017
  • kierownik grantu MINIATURA 8 NCN: „Niezawodność Ścian Oddzielenia Przeciwpożarowego w warunkach pożaru i losowych obciążeń dynamicznych o charakterze udarowym”

 

Politechnika Wrocławska © 2025