Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego

Erasmus+

Data: 18.02.2025 Kategoria: Studenci

Erasmus+

 

Rekrutacja do programów Erasmus + oraz Exchange na rok akdemicki 2025/26 na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego twa do 28.02.2025.

HARMONOGRAM REKRUTACJI NA WYDZIALE BUDOWNICTWA LĄDOWEGO I WODNEGO:

  • 28.02.2025 – złożenie wymaganych dokumentów do koordynatora wydziałowego
  • 04.03.2025 - wyniki rekrutacji
  • do 07.03.2025 - możliwość odwołania się do Dziekana od decyzji
  • do 12.03.2025 - zakończenie naboru i przekazanie do CRM list studentów nominowanych na Erasmusa

 

Harmonogram rekrutacji 2025/2026

Regulamin wyjazdów Erasmus+ 2025/26

 


Erasmus+ jest unijnym programem, którego celem jest wspieranie uczniów, studentów, nauczycieli, wykładowców i wolontariuszy w prowadzeniu międzynarodowych projektów służących podnoszeniu kompetencji. Europejski budżet programu na lata 2021–2027 wynosi około 28 miliarda euro. Wraz z nową perspektywą finansową poszerzono założenia Erasmusa+, który w rezultacie stał się bardziej innowacyjny i inkluzywny, a także bardziej cyfrowy. Realizatorem programu w Polsce jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.

Na stronie Działu Współpracy Międzynarodowej znajdziemy także inne możliwości wymian m.in. do krajów spoza Europy.

 

Odnośniki do podstron:

Erasmus+ Studia

Erasmus+ Praktyki i Staże

Wyjazdy krótkoterminowe w ramach Erasmus+

 

Erasmus+ Studia

Chcąc wyjechać na wymianę, warto na początku zasięgnąć porad innych osób, porównać ceny życia w interesujących nas miejscach, czy zasięgnąć porady wydziałowego koordynatora Erasmus+ na temat uczelni lub miejsc najchętniej odwiedzanych przez studentów waszego kierunku/wydziału.

 


Uwaga!

Rekrutacja odbywa się raz w roku, zaraz po rozpoczęciu semestru letniego (lub w terminach podanych w terminarzu na dany rok) i pozwala wyjechać na mobilność w terminach następnego roku akademickiego tj. rekrutując się w lutym 2025 na program mobilnościowy wyjedziemy w semestrze zimowym 2025/2026 lub letnim 2025/2026 lub na cały rok akademicki.

 

WYJAZD NA ERASMUSA KROK PO KROKU

  1. Wybór uczelni partnerskich (max. 3) w preferowanej kolejności wyboru.
  2. Złożenie do koordynatorów wydziałowych wymaganych dokumentów (m.in. zaświadczenie o średniej ocen potwierdzone przez Dziekanat, potwierdzenie znajomości języka obcego na poziomie B2). Osoby nieposiadające certyfikatu z języka obcego lub zaliczonego lektoratu muszą wziąć udział w egzaminie językowym.
  3. Ogłoszenie przez koordynatorów wydziałowych list podstawowych oraz rezerwowych.
  4. Wybór przedmiotów realizowanych na uczelni partnerskiej i wypełnienie Learning Agreement po konsultacji z koordynatorem wydziałowym i Dziekanem ds. Kształcenia. Może być on też wymagany w kroku 2.
  5. Rejestracja na stronie www.registration.pwr.edu.pl i wypełnienie danych osobowych oraz Learning Agreement w wersji online.
  6. Złożenie do CRM dokumentów aplikacyjnych (Application Form, Learning Agreement, potwierdzenie znajomości języka obcego).
  7. Wysłanie (przez studenta) na uczelnię partnerską wszystkich przez nią wymaganych dokumentów.
  8. Uzyskanie akceptacji uczelni partnerskiej.
  9. Podpisanie umowy finansowej (wymagane: Acceptance Letter, zgoda Dziekana na wyjazd, oświadczenie z numerem konta bankowego, zgłoszenie danych osobowych).
  10. Uzyskanie wymaganych ubezpieczeń (EKUZ, NNW, KL).
  11. Stały kontakt z uczelnią partnerską co do szczegółów wyjazdu.

 

Osoby chętne do przystąpienia do programu proszone są o sprawdzenie jaka jest oferta kursów na danej uczelni dla studentów Erasmusa, a także jaki język obowiązuje na zajęciach. 

Osoby ubiegające się o wymianę w Hiszpanii, po uzyskaniu nominacji na Wydziale, mogą być kierowane na egzamin z hiszpańskiego, jeżeli nie mają udokumentowanego poziomu znajomości języka na poziomie min. A2 (teoretycznie główny jęz. to angielski min. B2.2, ale uczelnie hiszpańskie wymagają podstawowej znajomości hiszpańskiego).

 

Politechnika Wrocławska © 2025