Erasmus+
Rekrutacja do programów Erasmus + oraz Exchange na rok akdemicki 2025/26 na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego twa do 28.02.2025.
HARMONOGRAM REKRUTACJI NA WYDZIALE BUDOWNICTWA LĄDOWEGO I WODNEGO:
- 28.02.2025 – złożenie wymaganych dokumentów do koordynatora wydziałowego
- 04.03.2025 - wyniki rekrutacji
- do 07.03.2025 - możliwość odwołania się do Dziekana od decyzji
- do 12.03.2025 - zakończenie naboru i przekazanie do CRM list studentów nominowanych na Erasmusa
Harmonogram rekrutacji 2025/2026
Regulamin wyjazdów Erasmus+ 2025/26
Erasmus+ jest unijnym programem, którego celem jest wspieranie uczniów, studentów, nauczycieli, wykładowców i wolontariuszy w prowadzeniu międzynarodowych projektów służących podnoszeniu kompetencji. Europejski budżet programu na lata 2021–2027 wynosi około 28 miliarda euro. Wraz z nową perspektywą finansową poszerzono założenia Erasmusa+, który w rezultacie stał się bardziej innowacyjny i inkluzywny, a także bardziej cyfrowy. Realizatorem programu w Polsce jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Na stronie Działu Współpracy Międzynarodowej znajdziemy także inne możliwości wymian m.in. do krajów spoza Europy.
Odnośniki do podstron:
Wyjazdy krótkoterminowe w ramach Erasmus+
Erasmus+ Studia
Chcąc wyjechać na wymianę, warto na początku zasięgnąć porad innych osób, porównać ceny życia w interesujących nas miejscach, czy zasięgnąć porady wydziałowego koordynatora Erasmus+ na temat uczelni lub miejsc najchętniej odwiedzanych przez studentów waszego kierunku/wydziału.
Uwaga!
Rekrutacja odbywa się raz w roku, zaraz po rozpoczęciu semestru letniego (lub w terminach podanych w terminarzu na dany rok) i pozwala wyjechać na mobilność w terminach następnego roku akademickiego tj. rekrutując się w lutym 2025 na program mobilnościowy wyjedziemy w semestrze zimowym 2025/2026 lub letnim 2025/2026 lub na cały rok akademicki.
WYJAZD NA ERASMUSA KROK PO KROKU
- Wybór uczelni partnerskich (max. 3) w preferowanej kolejności wyboru.
- Złożenie do koordynatorów wydziałowych wymaganych dokumentów (m.in. zaświadczenie o średniej ocen potwierdzone przez Dziekanat, potwierdzenie znajomości języka obcego na poziomie B2). Osoby nieposiadające certyfikatu z języka obcego lub zaliczonego lektoratu muszą wziąć udział w egzaminie językowym.
- Ogłoszenie przez koordynatorów wydziałowych list podstawowych oraz rezerwowych.
- Wybór przedmiotów realizowanych na uczelni partnerskiej i wypełnienie Learning Agreement po konsultacji z koordynatorem wydziałowym i Dziekanem ds. Kształcenia. Może być on też wymagany w kroku 2.
- Rejestracja na stronie www.registration.pwr.edu.pl i wypełnienie danych osobowych oraz Learning Agreement w wersji online.
- Złożenie do CRM dokumentów aplikacyjnych (Application Form, Learning Agreement, potwierdzenie znajomości języka obcego).
- Wysłanie (przez studenta) na uczelnię partnerską wszystkich przez nią wymaganych dokumentów.
- Uzyskanie akceptacji uczelni partnerskiej.
- Podpisanie umowy finansowej (wymagane: Acceptance Letter, zgoda Dziekana na wyjazd, oświadczenie z numerem konta bankowego, zgłoszenie danych osobowych).
- Uzyskanie wymaganych ubezpieczeń (EKUZ, NNW, KL).
- Stały kontakt z uczelnią partnerską co do szczegółów wyjazdu.
Osoby chętne do przystąpienia do programu proszone są o sprawdzenie jaka jest oferta kursów na danej uczelni dla studentów Erasmusa, a także jaki język obowiązuje na zajęciach.
Osoby ubiegające się o wymianę w Hiszpanii, po uzyskaniu nominacji na Wydziale, mogą być kierowane na egzamin z hiszpańskiego, jeżeli nie mają udokumentowanego poziomu znajomości języka na poziomie min. A2 (teoretycznie główny jęz. to angielski min. B2.2, ale uczelnie hiszpańskie wymagają podstawowej znajomości hiszpańskiego).