Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego

dr hab. inż. Danuta Bryja

Pracownicy naukowo-badawczy

Email: danuta.bryja@pwr.edu.pl

Jednostka: Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego » Katedra Mechaniki Budowli i Inżynierii Miejskiej

pl. Grunwaldzki 11                            
50-377 Wrocław
bud. C-7, pok. 613
tel. 71 320 .... (w trakcie zmiany)


Promotorstwa

Doktorat Dawid M. Prokopowicz Wybrane zagadnienia dynamiki, aerodynamiki i niezawodności rurociągowych mostów wiszących. Raporty Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej. 2022, Ser. PRE; nr 11. 236 s.

Doktorat Adam Hyliński Dynamika sprzężonego układu sieć trakcyjna – pociąg – nawierzchnia kolejowa na liniach dużych prędkości

Doktorat Ryszard Hołubowski Losowe zmiany sztywności podsypki w analizie drgań belkowych mostów kolejowych na liniach dużych prędkości. Raporty Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej. 2015, Ser. PRE; nr 10. 199 s.

Doktorat Marta G. Knawa-Hawryszków Nieliniowa dynamika wieloprzelotowego cięgna nośnego kolei linowej obciążonej ruchem gondoli pasażerskich. Raporty Inst. Inż. Ląd. PWroc. 2014, Ser. PRE; nr 1. 269 s.

 

Najważniejsze publikacje

  1. Piotr Lalewicz, Danuta Bryja: Sprężysto-tłumiąca więź kontaktowa w numerycznych symulacjach drgań układu pociąg – tor. Przegląd Komunikacyjny. 2021, R. 76, nr 6/7, s. 14-21.
  2. Marta G. Knawa-Hawryszków, Dawid M. Prokopowicz, Danuta Bryja.: Multipurpose nonlinear cable model for dynamic response of structures under moving load. Computers and Structures. 2021, vol. 257, art. 106642, s. 1-17.
  3. Danuta Bryja, Adam Hyliński.: An influence of track stiffness discontinuity on pantograph base vibrations and catenary–pantograph dynamic interaction. Studia Geotechnica et Mechanica. 2020, vol. 42, nr 2, s. 1-14.
  4. Danuta Bryja, Adam Hyliński.: Droppers' stiffness influence on dynamic interaction between the pantograph and railway catenary. Problemy Kolejnictwa = Railway Reports. 2019, t. 63, z. 183, s. 89-98.
  5. Danuta Bryja, Wojciech Chojnacki.: Dwustronna więź kontaktowa Hertz’a w numerycznej analizie drgań sprzężonego układu pociąg-tor. Przegląd Komunikacyjny. 2019, R. 74, nr 11, s. 2-7.
  6. Danuta Bryja, Marta Knawa.: Computational model of an inclined aerial ropeway and numerical method for analyzing nonlinear cable-car interaction. Computers and Structures. 2011, vol. 89, nr 21/22, s. 1895-1905.
  7. Danuta Bryja: Stochastic response analysis of suspension bridge under gusty wind with time dependent mean velocity. Archives of Civil and Mechanical Engineering. 2009, vol. 9, nr 2, s. 15-38.
  8. Danuta Bryja: Deterministyczne i stochastyczne metody analizy drgań mostów wiszących. Wrocław: Oficyna Wydaw. PWroc, 2005.
  9. Danuta Bryja, Paweł Śniady.: Stochastic non-linear vibrations of highway suspension bridge under inertial sprung moving load. Journal of Sound and Vibration. 1998, vol. 216, nr 3, s. 507-519.
  10. Danuta Bryja, Paweł Śniady.: Spatially coupled vibrations of a suspension bridge under random highway traffic. Earthquake Engineering and Structural Dynamics. 1991, vol. 20, s. 999-1010.

Wybrane publikacje
1
Artykuł
2021
Piotr Lalewicz, Danuta Bryja,
Sprężysto-tłumiąca więź kontaktowa w numerycznych symulacjach drgań układu pociąg – tor = Visco-elastic contact spring in numerical simulations of train – track system vibrations. Przegląd Komunikacyjny. 2021, R. 76, nr 6/7, s. 14-21. ISSN: 0033-2232; 2544-6037
Zasoby:URLLista MNiSWOpen Access
2
Artykuł
2021
Multipurpose nonlinear cable model for dynamic response of structures under moving load. Computers and Structures. 2021, vol. 257, art. 106642, s. 1-17. ISSN: 0045-7949; 1879-2243
Zasoby:DOIURLSFXImpact FactorLista FiladelfijskaLista MNiSW
3
Artykuł
2020
An influence of track stiffness discontinuity on pantograph base vibrations and catenary–pantograph dynamic interaction. Studia Geotechnica et Mechanica. 2020, vol. 42, nr 2, s. 1-14. ISSN: 0137-6365; 2083-831X
Zasoby:DOIURLSFXLista FiladelfijskaLista MNiSWOpen Access
4
Artykuł
2019
Analiza przyspieszeń i prędkości drgań sieci trakcyjnej i ślizgacza pantografu w trakcie przejazdu pociągu przez nierówność progową toru = Analysis of acceleration and vibration speed of the overhead contact line and pantograph head during train movement over track threshold inequality. Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne. 2019, nr 2, s. 13-23. ISSN: 1231-9155
Zasoby:URLOpen Access
5
Artykuł
2019
Danuta Bryja, Wojciech Chojnacki,
Dwustronna więź kontaktowa Hertz’a w numerycznej analizie drgań sprzężonego układu pociąg-tor = Two-way Hertzian spring in numerical analysis of coupled train-track system vibrations. Przegląd Komunikacyjny. 2019, R. 74, nr 11, s. 2-7. ISSN: 0033-2232; 2544-6037
Zasoby:URLLista MNiSWOpen Access
6
Artykuł
2019
Droppers' stiffness influence on dynamic interaction between the pantograph and railway catenary = Wpływ sztywności linek wieszakowych na dynamiczne oddziaływanie pomiędzy pantografem i kolejową siecią trakcyjną. Problemy Kolejnictwa = Railway Reports. 2019, t. 63, z. 183, s. 89-98. ISSN: 0552-2145; 2544-9451
Zasoby:URLOpen Access
7
Artykuł
2019
Piotr Lalewicz, Danuta Bryja,
Współczynniki aerodynamiczne pojazdów kolejowych w zagadnieniu oddziaływania wiatru bocznego – wprowadzenie i badania wstępne = Aerodynamic coefficients of railway vehicles in cross-wind – introduction and preliminary research. Przegląd Komunikacyjny. 2019, R. 74, nr 6, s. 8-13. ISSN: 0033-2232
Zasoby:URLLista MNiSWOpen Access
8
Komunikat konferencyjny
2019
Wpływ nierówności progowej toru i zawieszenia nadwozia pojazdu kolejowego na drgania nadwozia i sieci trakcyjnej. W: Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym : INFRASZYN 2019, Zakopane, 24-26 kwietnia 2019. Radom : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, cop. 2019. s. 10-11. ISBN: 978-83-7789-565-8
9
Referat konferencyjny
2018
Przegląd zagadnień dynamiki rurociągowych mostów wiszących = A review of dynamic problems of pipeline suspension bridges. W: Mosty hybrydowe : Seminarium Naukowo-Techniczne Wrocławskie Dni Mostowe, Wrocław, 29-30 listopada 2018 / red. Jan Biliszczuk, Jerzy Onysyk. Wrocław : Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, [2018]. s. 321-328. ISBN: 978-83-7125-279-2
10
Komunikat konferencyjny
2018
Dynamic response analysis of pantograph-catenary system with the use of nonlinear cable model of the catenary. W: Railways 2018 : Fourth International Conference on Railway Technology : Research, Development and Maintenance, 3-7 September 2018, Barcelona, Spain. [B.m.] : Elsevier Limited, cop. 2018. s. 1-2.
Zasoby:URL

Wszystkie publikacje pracownika

Politechnika Wrocławska © 2024